Velos en la cabeza

Estos días escucho en la radio una noticia al respecto del velo en la escuela. Unos a favor y otros en contra, pero parece que la polémica está servida.

prendas tradicionales de la mujer musulmana

La imagen es del archivo de El País.

4 comentarios :

  1. La roba, com moltes altres coses, és un reflex de la societat. Inicialment, té una utilitat pràctica. M'explico: abans, quan els carrers i les carreteres no estaven asfaltades, s'hi feia molta pols, quan hi passaves. Per no embrutar-se el cabell, doncs un mocador al cap. O un barret, o una capa. El problema és quan la peça de vestir perd aquesta utilitat i es manté com a element religiós o cultural. I més quan s'acompanya d'una actitud molt concreta envers les dones. Respecte a la diversitat, sí, però precisament de respecte parlo. Per tant, ni un pas enrere en la dignitat de les persones. No sé si m'heu entès. Bon tema de debat, Ana! Bisous!

    ResponderEliminar
  2. Como dice la entrada anterior buen debate. Desde luego parece mentira que en estos tiempos todavía la mujer este bajo esa sumisión. Un no rotundo al velo, como me parece que estamos todos y tolerancia cero. No sirven el decir que antes lo llevaban para protegerse del calor del polvo etc, eso era antes ahora NO.
    Besicos.

    ResponderEliminar
  3. Y mientras, una niña, ahí está, sin ir al cole no sé cuantísimos días por un trozo de tela. En las normas de ese cole está prohibido acudir a clase con la cabeza cubierta, llámese gorras, sombrero, boinas y hiyabs.

    ResponderEliminar
  4. @alexeiv,
    Gràcies pels teus consells. La veritat és que no havia pensat que aquestes robes, capes i barrets eren per necessitat i ara serien més per cultura i religió.

    @carmen,
    Yo cuando vi las imágenes de los velos, sobre todo el burka me puse muy triste, y me dió mucha pena.

    @lorena,
    Parece que hoy ya ha ido a otro cole, aunque como comentáis este debate acaba de empezar.

    Un saluwiki i gràcies per escriure :)

    ResponderEliminar